top of page
  • תמונת הסופר/תNurit Shany

לאן מטייל הדמיון בהתבוננות פנימית ?

עודכן: 14 בדצמ׳ 2022




נשימה נכונה היא הי שיטה לטיול במרחב הפנימי עם מפה.

כן! יש מפה שמתארת את המרחב הפנימי של כולנו ואם יש מפה אפשר לטייל. הכלי לטיול הוא הדמיון.


בכל גיל אפשר לשכלל את היכולת לתאם בין המרחב הפנימי למרחב הבינאישי. לראות ולהבין איך המציאות נקבעת על ידי מרחבי התוכן שלנו.

מי קבע את המפה?

המבנה לקוח מחכמות עתיקות שנכתבו והן נגישות לנו בספרים. התכנים נקבעים על ידי כל אחד מאתנו באופן אישי על פי חווית החיים שאנו חווים.

האם המבנה קבוע? כן.

האם התכנים קבועים? לא.


התכנים קשורים לחוויות וידיעה. על כן ככל שנדע יותר, ככל שנרבה לטייל במרחב הפנימי נכיר את התכנים והמבנים ונדע גם להלך בו כרצוננו, לנהל את התכנים מתוך ניסיון וחכמה ולהשפיע על החיים שלנו להטיב. לשנות את איכות החיים שלנו.

במרחב הפנימי כל החושים מופנים פנימה, רואים חשים שומעים, חושבים ומרגישים והחוויה היא אישית מאוד. יש שם הכול כמו במרחב החיצוני, אלא שמי שלא תרגל התבוננות פנימית עשוי לפגוש בתוכו חושך, שום דבר, פחד, מילים ומחשבות שחוסמים שערים ומפריעים לשהייה בשלוה.

גם תרגול נשימה מודעת ביוגה או "מיינדפולנס" מפנה את תשומת הלב פנימה. גם מתרגלי יוגה שמנסים להתבונן בליבת ההוויה, בשלווה ורוגע, ולא תורגלו, עשויים לפגוש מילים רגשות ומחשבות, או פחד מסמה שחוסמים את היכולת לשהות במרחב השלו והשקט.


כאן נכנסת שיטת "שערי חכמה", נשענת על תרגול נשימה מודעת, השיטה מלמדת איך לכוון את תשומת הלב אל המרחב הפנימי. לומדים את המפה, את החלוקה של המרחב הפנימי למרחבי משנה, מכירים עושר של תכנים הממלאים כל מרחב ומדוע הם שם. תשומת הלב והכרת התכנים מאפשרת שליטה בהכוונת תשומת הלב ושהות במרחב השלו של ליבת ההוויה.

הדמיון בשיטת שערי חכמה הוא הכלי המאפשר לחוש את המרחב הפנימי כמציאות פנימית עשירה, מאורגנת. ומפתיעה. הדמיון מאפשר את הטיול.



28 צפיות0 תגובות
bottom of page